• Hanne Tempel

Hanne er uddannet psykomotorisk terapeut fra Københavns Professionshøjskole.

På babysvømningsholdene har Hanne fokus på vandtilvænning af de små, og på at det bliver en hyggelig stund for forældre og barn imellem. Vi afprøver nogle forskellige greb, laver enkelte sanglege og har sjov med små redskaber. Det er vigtigt, at både baby og forældre føler sig trygge, hvorfor intensitet i både leg og øvelser altid tilpasses holdene og der tages hensyn til de enkelte deltagere.

Hanne elsker arbejdet med babyerne, og det er en velkommen kontrast til hendes andet arbejde med at træne og lave aktiviteter på et plejehjem.

Hanne is a qualified psychomotor therapist from University College Copenhagen.

As part of the baby swimming classes, Hanne has a focus on the children adapting and becoming comfortable in the water and that the parents also have a positive and encouraging experience. During the sessions, there will be a variety of songs and movements as well as some exercises with small training aids such as balls and floats. It is important to Hanne that both the children and the parents feel comfortable and at ease in the water, so the intensity and tempo of the activities are adjusted for both the group and the needs of the individuals.

Hanne enjoys working with infants and it is a welcome addition to her other career as an activity co-ordinator and trainer at a care home for the elderly.

Hanne is fluent in Danish, English and German.

• fullName

Babysvømning 8-12 mdr.

Kom til babysvømning få inspiration til vådt samvær og leg, der støtter dit barns sansemotoriske udvikling.
Vand stimulerer børns sanser og motorik, og babysvømning er en rigtig god måde at blive fortrolig med vandet på. Vi har fokus på tillidsskabende samvær i det våde element med træning af sikkerhed, balance, position og understøttelse i vand. Trygheden højnes undervejs både for barn og voksen, imens der leges, udforskes og udfordres. Vi starter roligt op og når efterhånden til at plaske, hoppe, flyde og dykke. Vi leger og træner i børnenes tempo, så alle kan opleve glæden, styrken og velværet ved at bevæge sig i vand. Forskellige sange indgår naturligt i undervisningen.

Du får som mor/far al den støtte og vejledning, du har behov for, når du skal lære at håndtere barnet i vandet, og du behøver ikke at kunne svømme.

PRAKTISK
Med henblik på at minimere risikoen for fækalieudslip er DGI-Byens regler mht. børnenes badetøj således:
Godkendte blebadebukser er obligatoriske for børn op til 3 år eller indtil de er renlige.
Godkendte blebadebukser er Happy Nappy-modellen eller lign. Det er vigtigt, at de er tætsiddende omkring lårene og rundt om maven.
Blebadebuks skal bæres sammen med en badeble såsom ’Little Swimmers’.
Badebleer, som fx. "Little Swimmers" er ikke godkendt alene.
Ved brug af egne blebadebukser, så skal de overholde reglerne og fremvises og godkendes i billetsalg.
Godkendte blebadebukser kan købes i billetsalget.

Der er puslefaciliteter og mikrobølgeovn i både herre- og dameomklædningsrum.

Undervisningen foregår i ”Indsøen”, hvor vandet er cirka 32 grader varmt.

ALDERSINDDELINGEN ER VEJLEDENDE
Børn er forskellige og udvikler sig i forskellige tempi, så aldersinddelingen skal kun forstås som vejledende. Hvis dit barn fx er forsigtigt anlagt eller virker utryg ved vand, er det en god idé at tænke lidt nedad i fht. aldersrammen. Hvis barnet derimod er motorisk langt fremme, frisk på nye udfordringer og måske endda allerede vandtilvænnet, kan det være en god idé at tænke lidt opad i fht. aldersrammen.
Holdene er små, så der er god mulighed for at tage individuelle hensyn undervejs.

BEMÆRK
Tilmeldingen gælder en voksen med et barn og det er kun den voksne, der skal tilmeldes.

Praktisk info

PRAKTISK
Blebadebuks skal bæres sammen med en badeble såsom ’Little Swimmers’.
Badebleer, som fx. "Little Swimmers" er ikke godkendt alene.
Godkendte blebadebukser kan købes i billetsalget.

Der er puslefaciliteter og mikrobølgeovn i både herre- og dameomklædningsrum.

Undervisningen foregår i ”Indsøen”, hvor vandet er cirka 32 grader varmt.

ALDERSINDDELINGEN ER VEJLEDENDE

BEMÆRK

Nummer
703450 - Babysvømning 8-12 mdr.
Første mødegang
onsdag den 04.09.24 kl. 09:30 - 10:00

DGI-byen, Tietgensgade 65, 1704 København V

Mødegange