• Karin Fræmohs

I undervisningen vægter jeg at bevæge kroppen godt igennem, træning af hele kroppen, samt at skabe bevidsthed om hvordan kroppen kan bruges mest hensigtsmæssigt i dagligdagen. Derudover er jeg optaget af, hvordan det opleves at være gravid og hvordan man som individ og som familie i dagligdagen håndterer de normer, krav og forventninger, der er knyttet hertil.

Uddannelse: Psykomotorisk terapeut 2011, Master i sundhedspædagogik og sundhedsfremme 2019

Min faglige interesse for kvinder med graviditetsrelaterede bækkensmerter har været omdrejningspunkt for både mit bachelor- og masterprojekt. Den viden og de erfaringer jeg opnåede i forbindelse hermed, danner baggrund for en række kurser til gravide med bækkensmerter. Desuden tilbyder jeg individuel psykomotorisk behandling og vejledning til gravide med bækkensmerter eller bækkenløsning. Se www.kairosklinikken.dk for information.

Jeg har undervist i forskellige former for motion, bevægelse og afspænding siden januar 2010 - på Familieskolen siden april 2011.

Privat er jeg gift med Jacob og mor til 2 skolebørn. Vi bor på Østerbro. Jeg er født i 1973.

.

(-H) Bevægelse og afspænding for gravide med bækkenproblemer

Dette hold er skræddersyet til dig, der er ramt af graviditetsrelaterede bækkenproblemer. Det er et særligt tilrettelagt forløb med maksimalt 8 deltagere, så der kan i meget vid udstrækning tages individuelle hensyn. Du er derfor velkommen både hvis du kun har smerter indimellem og hvis du er så hårdt ramt, at du helt eller delvist er sygemeldt og måske har svært ved at gå og stå.

Vi bevæger hele kroppen igennem, styrker musklerne omkring bækkenet, udspænder ømme og smertende muskler og hjælper til smertelindring i dagligdagen. Kurset vil indeholde bevægelse, stabilitetstræning, ergonomi, afspænding, stræk mm. Desuden vil der være fokus på smertemestring, smertelindring og hensigtsmæssig ressourceforvaltning.

Med bækkensmerter kan det være svært at finde ud af hvilke bevægelser, der forværrer smerterne og hvilke bevægelser, der mindsker smerterne. Det får du hjælp til på dette hold. Endvidere får du hjælp til at finde gode hvilestillinger og til at få dagligdagen til at fungere bedst muligt på trods af smerter.

Praktisk info

BEMÆRK:
Dette er et særligt tilrettelagt kursus i kategorien ”hensyntagende hold”. Det betyder, at undervisningen er målrettet en gruppe, der på grund af særlige omstændigheder ikke kan deltage på lige vilkår på et almindeligt hold. Da denne holdtype får et forhøjet tilskud skal alle deltagere underskrive en tro- og loveerklæring ved første undervisningsgang.
601915 - (-H) Bevægelse og afspænding for gravide med bækkenproblemer
fredag den 14.06.24 kl. 08:15 - 09:45